Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2006 00:55 - Романтик=загубеняк ли е?
Автор: imperialartist Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2394 Коментари: 17 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
И така дами, представете си, достигнали сме решаващата среща номер 3 и той е все така симпатичен и привлекателен сладур, с който сте на път, май, да стигнете до О, чудо заветната СЕРИОЗНА връзка. Само че той: а/ няма кола б/ няма работа /ама мнооого сериозно си търси от няколко години насам/ в/ живее с майка и татко г/ всичко от горното, че и още. Време е да си зададем въпроса: Загубеняк по душа и съдба ли е той, или просто е чаровен мечтател, заблудил се в нашия век? Е, не съм Сара Джесика Паркър, София не е Ню Йорк,/простете баналната Sex and the city алюзия, поп-култура какво да се прави/ но все пак... Една четвърт от познатите ми ще кажат Не ми пука, аз да не съм курва , че да спа с мъже за парите им и ще с хвърлят през глава в любовта; другата четвърт ще си кажат Еми може и да съм курва, ама това него не го прави по-малко загубеняк, тъй че дотук и няма нужда. Въпросът обаче си стои - аз , лично, залагам на опит-грешка-опит, но това не винаги е печелившата стратегия. Несъмнено е ужасно приятно да се радваш на вниманието на заклет романтик, откъснат от света и светските амбиции, пък и в крайна сметка в BG юпита-та май са с точната бройка на манекенките, така че те са си създадени един за друг, за нас, простосмъртните, там място няма.... И все пак романтик=загубеняк ли е? Може ли някой переспективен мъж с временни затруднения /съжалявам, че звучи адски меркантилно, но това е пазарна икономика/ наистина да бъде чаровния принц, който: а/ няма кола, защото е много по-приятно да се разхождаш пеша б/ няма работа, защото все още търси себе си в/ живее с мама и татко, защото просто някой трябва да се грижи за тях г/ всичко то горното, че и още още още..... Е, как стоят нещата, дами? И зашо не, нека се обърнем със зов за помощ към господата: Романтик=загубеняк ли е?



Гласувай:
0



1. helena - Re:)))
04.12.2006 01:45
Този постинг ме накара за пореден път да се замисля за същия(позабравен напоследък от мен)проблем,както и ти,imperialartist.И така,може ли наистина един романтик да намери мястото си в нашия почти изцяло материален свят и дали пък той не е всъщност нищо повече от неудачник?Това ми напомня малко на "вечния неразбран гений",който от сто години няма работа,защото...няма достойна работа за неговата изключително извисена и сложна личнност!И той разбира се е човек на изкуството,който вероятно нарича себе си "романтик".А пък горката жена до него естествено е длъжна да го търпи такъв и да го приема в пълната му гениалност и блясък...Но от друга страна,дали не е останал някъде някой истински романтик,който все пак да е постигнал нещо в живота си(освен юпитата имам предвид).Мисля,че може би в някое кътче на света съществува този" успял романтик"...Но явно според общото правило романтик не се приравнява на реализирал се(във всеки смисъл) мъж.А това дали някой може да се превърне в романтик впоследствие е друг въпрос,който вероятно също изисква пространно обсъждане...:)
цитирай
2. piccola - за съжаление не представлявам господата,но
04.12.2006 07:25
ще споделя мнение:)
определено правиш интересна връзка между социалния статус на даден индивид и романтиката:)
НО, романтичната душа НЕ е социален статус. Не можеш да я сложиш в рамки, които да предопределят нейната функция и емоция...и не бива!
.....
Човека, когото описваш явно злоупотребява със значението на думата романтик,използвайки го в своя полза, по начин, който ти вече си усетила.
Така, че драга съблогерко, продължавай в търсенето на романтичната душа...., защото когато я срещенш няма да се питаш : той истински романтик ли е или просто прикрива "социални недъзи" (и тук ще скочат представителите на мъжкият пол):)
успех!
цитирай
3. rad - знаеш ли
04.12.2006 08:16
За себе си съм се убедила, че истината за живота е в дозата на нещата. Вярно е, че хората са много различни и истините също, но в крайна сметка ако се замислиш - толкова са ни сходни проблемите и дилемите, пред които сме изправени. Този тип мъж, който описваш е чудесният приятел, може би и подходящият любовник, но определено си остава вечния неудачник. Какво означава - да търсиш себе си - когато си на 30-35-40... Та отдавна би трябвало да си поел отговорност за себе си и за живота си и да се намерил поне онази част от себе си, която ще ти носи поне професионална удовлетвореност и нормално битово съществуване. А какво означава - да живееш при мама и при тате, за да се грижиш за тях? Ами тя грижата за нормалните възрастни хора, които не са на легло се изразява в много други неща, които не са задължително съвместен живот. Според мен романтичният мъж, който е реализиран и в професионален план просто има правилната /за някои жени/ ценностна система и това, че има кола и приличен доход не му пречи да бъде и свестен човек.
цитирай
4. mikela - А дали...
04.12.2006 08:17
просто на загубеняка не му остава нищо друго освен да бъде романтик?!? И по- този начин да му е по-удачно да "изживява" и "възприема" себе си....Той срещу целия останал-лош-меркантилен свят....Ох, горкия...
цитирай
5. mopse - мили дами,
04.12.2006 08:21
всъщност тук за пореден път доказваме как ние, дамите, лейдитата, мацките, просто нямаме угодия! Че такова изкопаемо къде се намира - хем романтична душа да топли нежните ни сърца; хем преуспял бизнесмен, да топли нежните ни тела с кожени палта; хем забавен, чувствителен, в същото време мъжествен и готов да пролее кръв в защита пак на нашите мили особи!!!

Такова чудо няма! Но това не ни пречи да си останем мечатетлки, само че докато си мечтаем може някой реален мъж, с достътчно качества за всяка от нас, да мине и замине, и така ще си останем с въображемото полезно изкопаемо наречено "идеалният" мъж.

Хайде да слезем на земята и да се вгледаме в истинските мъже, пък току виж някой докоснал душите ни!
цитирай
6. анонимен - ДА!
04.12.2006 08:49
Романтик=загубеняк, това е истината, колкото и да е лошо. Ако някой не вярва нека да приложи експеримента в/у себе си и да пробва да да живее с такъв тип...
цитирай
7. vanguard - imprialartis
04.12.2006 10:06
Временните затруднения на един переспективен мъж траят около 1-2 седмици. Ако е повече......спада към друга графа.
И не, романтик в никакъв случай не е равно на загубеняк!
цитирай
8. streetsmart - Има разлика
04.12.2006 10:35
между романтика и безотговорния човек, който се прикрива под тази маска. Мога да приема липсата на кола и жилище, но липсата на работа - не. В бързо развиваща се икономика като нашата (да, зная че на вас не ви се струва достатъчно бързо, но все пак е така) всеки може да намери работа, от която да изкара по някой лев и да си плаща сметките. И е негово задължение като възрастен човек - само децата имат оправдание да живеят за чужда сметка.
цитирай
9. milionche - Не, не е загубеняк
04.12.2006 11:22
Не мисля, че трябва да слагаш знак за равенство , защото познавам много успели мъже, които са романтици. Може би трябва да се ориентираш по-добре?!
цитирай
10. nio - Страхотен въпрос и изисква форм...
04.12.2006 11:41
Страхотен въпрос и изисква формулиране на понятията.Всъщност човек без мечти е жив труп,но едва ли точно това имаш предвид.
Мечтите са си мечти,но ако се откъснат от реалноста човек поем в погрешния курс.
Не че защитавам мъжкото съсловие.С годините мислите ми стават все по материялни.
Някога обаче на 19 годишна възраст "подхлъзвайки" се по една мечта и една професия която за много момчета остава единственно в сънищата си загубих 15 години.Реалноста е често по различна от филмите.

И наистина човек може да се омота докато търси пътя в пазарната икономика.Сама трябва да прецениш дали е "боец" или не.В България има много борбени мъже и жени.Независимо от обстоятелствата,все намират начин да се оправят.
цитирай
11. pakostinka - Според мен ти описваш много повече загубеняка, отколкото романтика..
04.12.2006 12:50
аз съм романтичка...обичам милите жестове. Харесва ми да съм "над нещата", а и хората около мен да са на тази вълна. Има обаче нещо, което ме притеснява. Аз съм далеч от мисълта, че мъжът трябва да издържа семейството, просто защото времената са много различни. Много против съм и обаче жената да бъде с мъж, който няма да и е опора, а ще и е бреме и за който ще се чуди как да се грижи и как да не го набие.
Моето наименование за такъв тип мъже е "путьовци", защото не може да нямаш работа и да си зависим от приятелката или родителите си, само защото виждаш ли си толкова уникален и извисен, че няма достойна за теб работа. Дрън-дрън - просто го мързи, удобно му е някой да да пере, чисти и да му готви, а в замяна се показва като изключително раним и чувствителен, защото знае, че жените си чупят краката за такива.
Романтиката не е в това да се отказваш от материалните придобивки, а да се опитваш да побеждаваш и на двата фронта..
цитирай
12. noir - ~ N ~
04.12.2006 13:18
Да бъдеш роматик е присъда, достойна единствено за хора с много силен характер, тъй смятам аз. Все пак, въпреки романтиката да има място в сърцата на няколко останали истински жени на тази планета, човек трябва да бъде много внимателен с нея, защото постоянното й показване те прави да изглеждаш скучен. Само там, където има истинска любов, игрите са излишни, през останалото време трябва да сме малко актьори, за съжаление. А колкото за парите, мама-тате и работата... не мисля, че са неща за пренебрегване. Там, където няма пари, и любовта бяга.
цитирай
13. imperialartist - Благодаря за коментарите :) :) :)
04.12.2006 14:08
Всъщност не описвах никого конкретно, по-скоро се опитвах да обобщя ситуация, което явно не ми се е отдало... nio, точно от този тип беше човека, който "инспирира" този пост
piccola, естествено че не е, само че "извинението" за нисък социален статус може да е именно романтичното виждане за живота, въпросът ми е какво ако не е само извинение.. :)
mikela, анонимен, и аз първоначално си мислех така, само че не смесваме ли романтик с въздухар и онези ужасни "интелектуалци", които мислят само за себе си, понятието романтик действително е доста широко....
Vanguard, streetsman, nio, noir, Ами май действително сте прави, само че нека малко разширя въпроса, ами ако има работа, но не е особено престижна и т.н.? май предмет на следващия ми пост ще е " Да си "борец" за идеите си в BG - безотговорност или романтизъм / в най-положителния смисъл на думата.../ :P
milionche, mopse,helena, е да действително има идеaлни мъже, и за съжаление ми е пределно ясно, че точно на тоя тип надали ще се натъкна, аз затова го писах тоя пост, де... за кого си заслужава да направим компромис с невъзможните изисквания и за кого по-добре не....
цитирай
14. outfaced - въпрос на култура и епоха ...
04.12.2006 19:42
просто романтичните виждания не се припокриват със съвременната капиталистическа култура ... значи всеки особенно голям роматик, малко или много ще е аут ъф спейс ... не си пасват двете философии. Такива хора обикновенно са неразбрани и като неразбрани са и нереализирани, което обаче не ги тревожи, зашото това е част от усещането им за света ...
както казах ... едното убива другото

е за успокоение ... има няккой комбинации на капиталистически индивиди с изблици на разумно количество ромнатика ...
все пак няма само екшъни да гледаме я :)

а на жените проблема им е че не се задоволяват с "оптимални" варианти ... ту искат 100% романтик, ту 100% мачо, ту 100% ... знам ли аз какво ... и ако може с дистанционно, да си ги превключваш.
е те такова животно нема ... :)

нищо лично към жените ... мъжете правят същата грешка :)
но като цяло по рядко
цитирай
15. imperialartist - re outfaced
04.12.2006 19:59
Мдам, еми така е всички сме перфеционистки, но понякога все пак проявяваме и зачатъци на трезво мислене ;)
Култура и епоха казваш, един "романтичен" човек, който естествено е социален аутсайдер, това си го представям, представям си също, че да общувам с такъв човек ще ми е повече от приятно. Интересно ми е само дали аз, като един малко по-трезво мислещ човек, не че съм, но да предположим че е така, бих могла да бъда приета от него. Тук малко измествам въпроса от социално на емоционално ниво, та ще може ли този човек от друга епоха да съществува съвместно с един средно статистически съвременен човек?
цитирай
16. outfaced - мисля че не ...
04.12.2006 20:23
и на мен би ми било интересно да си покантактувам малко с някой такъв индивид ... както казах, намира ми се малка искрица романтика нейде, която ми прави кеф да разпалвам понякога ... стопля някак си ... но не мисля че може да бъда приет. Само ще си се мислим един друг за объркани ... с тая разлика, че романтичната обърканост на нас може да ни е интересна, но обратното не мисля че важи.

Това от скромния ми опит с романтични натури (повече сам не бих си позволил да тормозя такива) или пък от това, което съм гледал за живота на разни художници и музиканти ... те са доста чест пример, за това как такива натури просто не могат да живетя в симбиоза и разбирателство със съвременния свят. Те са в друг свят, с други правила ...
цитирай
17. dgeorgiev - Sreb4o, sreb4o
17.02.2007 14:31
Pove4eto iskame da bydem romanti4ni, mili, da otdelqme 1000% ot vnimanieto si na Vas i t.n....no v sy6toto vreme trqbva da jiveem samostoqtelno, da porabotvame, da se obrazovame, da si spe4elim pari za laptop, kola i da imame dostaty4no djobni...za da ste zadovoleni...emi nqkak si ne se polu4ava!
Vseki si izbira - polu4avane6to i jertva drugo...trqbav da si nameri6 sobstvenoto ravnovesie....i da kaje6 ETO TUK SYM AZ! A TOVA SA NE6TATA OT KOITO SE NUJDAQ!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: imperialartist
Категория: Лични дневници
Прочетен: 13676
Постинги: 2
Коментари: 18
Гласове: 30
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол